26 iunie 2007

Bulgaria - Cape Kaliakra: Photolog

Mi-a placut asa de mult la noi la mare (unde a fost si furtuna ca ai nostri si soare ca ai lor), incat sambata n-am mai rezistat si am plecat in Bulgaria.

Nu stau sa trec din nou in revista argumentele pro si contra, ca asta e un photolog si ar trebui sa spuna cat o mie de cuvinte.

In drum spre Balchik, am facut un ocol spre Capul Kaliakra. De la Vama Veche o iei tot inainte si mergi cam 40 de kilometri, apoi faci stanga si te duce drumul pina la capatul pamantului. Ii multumesc prietenului Adrian pentru pont (el a fost week-end-ul precedent).

Capul Kaliakra este considerat parc national, gazduieste o statie meteo si ruinele unui oras roman antic*. Exista si un restaurant unde se pot manca specialitati marine (inclusiv scoici, pentru doritori). Zona este "frecventata" de 3 specii de delfini, deci n-ar strica sa vorbiti cu un pescar din imprejurimi sa va dea o tura la apus sau la rasarit (cand se arata ei). De dormit, puteti dormi in Balchik, foarte ieftin si foarte bine.

Mai jos vedeti pozata i legendata.


Arcashul care trage cu pasari spre mare. Unii au avut de comentat asupra formei arcului.


Mi-a placut mie copacul asta si i-am facut poza.


Daca as fi artist plastic, as intitula lucrarea de mai sus "Libertate"


Melcii lor.


Marea dezlantuita.


Ce fatza are gaura asta...


Doamna stanca.


Aici era pericol.


Doi metri mai in fatza nu mai era.


...si nelipsitul.


* Formularea "Oras Roman Antic" nu este un truism, ci este menita sa faca diferenta intre asezarile romane din vechime si cele din timpurile noastre (Strehaia, Barbulesti, Buzescu, Bucuresti, Neptun).